خانه   /   مقالات   /   
  • توری اسلب و تایل چیست؟
  • توری اسلب و تایل چیست؟

    • تحریریه وال پست مش
    • مقالات
    • مدت زمان خواندن مقاله: 15 دقیقه
    • 0 نظر
    • شناسه مقاله: 1463
    توری اسلب و تایل چیست؟

    استحکام و ایمنی سنگ اسلب و تایل، دو اصلی‌ترین عواملی هستند که در استفاده از آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به ساختار خام این دو نوع سنگ و وجود ترک‌ها و گره‌ها در آن‌ها، احتمال کاهش استحکام و آسیب دیدگی وجود دارد. به منظور رفع این مشکلات، استفاده از مش فایبرگلاس به عنوان یک راهکار موثر مطرح شده است. توری اسلب و تایل، به عنوان نوعی توری فایبرگلاس، قادر به افزایش استحکام و ایمنی این دو نوع سنگ می‌باشد. از این رو، در این مقاله به بررسی جزئیات و ویژگی‌های این توری‌ها پرداخته خواهد شد و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در بهبود عملکرد سنگ اسلب و تایل را بررسی می‌کنیم. در صورت تمایل به خرید توری اسلب و تایل، ما در اختیار شما خواهیم بود تا شما را با جزئیات بیشتر این محصولات و امکانات آن‌ها آشنا کنیم.

    توری اسلب و تایل، نوعی توری فایبرگلاس است که می تواند برای افزایش استحکام این دو نوع سنگ و افزایش ایمنی آن ها مورد استفاده قرار گیرد. سنگ های تایل و اسلب هر دو از سنگ های خام و کوپ در ابعاد مختلف ساخته می شوند. به همین خاطر ممکن است وجود یک سری ترک ها و گره ها در ساختار آن ها، باعث کاهش استحکام این سنگ ها و آسیب دیدگی آن ها شود. از این رو می توان با کمک مش فایبرگلاس اسلب و تایل، تا حدی این مشکلات را برطرف کرد و شاهد عملکرد مناسب این توری ها بود.

    سنگ اسلب چیست؟ کاربرد و انواع سنگ اسلب

    سنگ اسلب یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که از سنگ کوپ خارج شده از معدن، ساخته می شود. این سنگ دارای ضخامت 2 الی 3 سانتی متر و ابعاد بسیار بزرگ است. دلیل نام گذاری این سنگ ها با نام سنگ اسلب، حالت ورقه ای بودن آن ها است که باعث شده این سنگ ها ظاهر جذاب و خیره کننده ای به خود بگیرند. سنگ های اسلب در ابتدا در کارخانه با اندازه های مشخص برش داده می شود. سپس با جلا دادن و تراشیدن لبه های آن ها، می توان از ویژگی های این سنگ بهره مند شد.
    سنگ اسلب و تایل جزء سنگ هایی است که با ظاهر جذاب و متنوع خود بسته به نوع سنگ، می تواند در دکوراسیون داخلی و نما مورد استفاده قرار گیرد. ابعاد این سنگ بسیار بزرگ بوده و حتی ممکن است از 120 سانتی متر و در 200 سانتی متر نیز بزرگ تر باشد. از جمله سنگ های اسلب موجود در بازار می توان به سنگ اسلب مرمر، سنگ اسلب مرمریت، سنگ اسلب تراورتن، سنگ اسلب گرانیت و … اشاره کرد. این سنگ ها بسته به نوع خودشان و سایزی که دارند، ممکن است بالاتر از 200 کیلوگرم نیز وزن داشته باشند.

    از جمله کاربردهای سنگ اسلب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •  طراحی دکوراسیون پشت تلویزیون
    •  طراحی تالار و لابی ساختمان های مسکونی
    •  مناسب برای اجرای سرویس بهداشتی و حمام لوکس
    •  مناسب برای اجرای دیواره های استخرها
    •  قابل استفاده برای دیواره شومینه
    •  طراحی داخلی آسانسور
    •  نمای فروشگاه ها و مغازه های لوکس

    انواع سنگ تایل

    • سنگ مرمر
    • سنگ مرمریت
    • سنگ گرانیت

    کاربرد سنگ‌های تایل

    ابعاد سنگ تایل بر اساس کاربرد آن تعیین می‌شود. در کاربردهایی مثل کاربردهای ساختمانی گاهی نمی‌توان از سنگ بزرگ مانند سنگ اسلب استفاده کرد. لذا در این موارد سنگ اسلب که ابعاد به مراتب کم‌تری دارد. بهترین گزینه است. تنها باید دقت داشته باشید که از توری مناسب برای چسباندن پشت سنگ استفاده کنید. استفاده از توری همانطور که گفتیم موجب استحکام بیشتر سنگ می‌شود. همچنین از ترک و شکستگی در آینده جلوگیری می‌کند. این سنگ استفاده‌های تجاری، اداری و دکوراسیون‌های داخلی دارد.

    سنگ تایل چیست؟ کاربرد و انواع سنگ تایل

    سنگ های تایل مشابه با سنگ های اسلب از سنگ های خام ساخته می شوند. اما ابعاد این سنگ ها به مراتب کوچک تر از ابعاد سنگ های اسلب است. سنگ تایل به دلیل جزئیات جذابی که دارد، می تواند برای دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی گزینه خوبی باشد. این سنگ ها به شکل مستطیل یا مربع موجود هستند که هر کدام جزئیات جذاب خاص خودشان را دارند.
    سنگ تایل را می توان به عنوان یکی از خاص ترین سنگ های ساختمانی دانست که با برش کاری دقیق در ضخامت ها و ابعاد مختلف تولید می شود. این سنگ ها دارای تنوع زیادی هستند که از جمله آن ها می توان به سنگ تایل مرمریت، سنگ تایل تراورتن، سنگ تایل آهک، سنگ تایل کوارتز و … اشاره کرد. هر کدام از این سنگ ها با زیبایی فوق العاده ای که به دکوراسیون داخلی می دهند، می توانند در فضای داخلی منزل استفاده شوند. همچنین در محیط های مختلف دیگری با توجه به ضخامت و ابعاد این سنگ ها، می توان از آن ها استفاده نمود. از جمله کاربردهای این نوع سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •  طراحی دکوراسیون داخلی فضای تجاری، اداری و مسکونی
    •  مناسب اجرا برای طراحی نما
    •  طراحی فضای داخل آسانسور
    •  مناسب برای طراحی لابی و فضای ورودی ساختمان ها
    •  قابل استفاده برای اجرای نما
    •  اجرا به عنوان دیوارپوش ساختمانی

    توری اسلب و تایل چیست؟

    سنگ های اسلب و تایل هر دو جزء سنگ هایی اند که در ابعاد و ضخامت های مختلف برش زده می شوند و هر دو می توانند برای دکوراسیون داخلی و فضای بیرونی مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه حساسیت استفاده از سنگ های طبیعی در فضای بیرونی به دلیل رطوبت زیاد هوا و ویژگی های خاص آن زیاد است، اما باید بدانید که این سنگ ها نمی توانند عملکرد خوبی را در دکوراسیون داخلی از خود نشان دهند. چون در برابر ضربه، فشار و بسیاری از این موارد حساس هستند.
    توری اسلب و تایل از جمله محصولاتی هستند که می توانند مانند توری پشت سنگ، در پشت سنگ های اسلب و تایل قرار بگیرند و استحکام آن ها را در برابر شرایط مختلف از جمله ضربه، رطوبت و آسیب دیدگی افزایش دهند. این توری از جنس توری فایبرگلاس است که در پشت این سنگ ها نصب می شود. توری های فایبرگلاس در واقع توری هایی اند که با الیاف شیشه ساخته شده اند و دارای انعطاف پذیری مناسب و شکل پذیری عالی می باشند. انتخاب این توری ها برای اجرا در پشت هر نوع سنگی، می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

    توری اسلب - وال پست مش

    استفاده از توری اسلب و تایل چه اهمیتی دارد؟

    شاید هنوز هم در بازار سنگ های اسلب و تایل زیادی وجود داشته باشند که بدون توری ساخته و به فروش می روند. اما با توجه به اینکه قیمت سنگ های طبیعی اسلب و تایل بسیار بالا است، از نظر اقتصادی به صرفه نیست که این سنگ ها را بدون توجه به استحکام کافی در ساختمان های مختلف اجرا کرد و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی متوجه خرابی سنگ ها و نیاز به تعویض آن ها شد. توری تایل و اسلب فایبرگلاس با وجود اینکه قیمت بالایی ندارد و باعث افزایش هزینه های تولید این سنگ ها به مقدار زیاد نمی شود، می تواند انتخاب خوبی برای تولید سنگ های اسلب و تایل باشد. در ادامه به مزایای اجرای این توری برای اسلب و تایل اشاره می کنیم که اهمیت اجرای آن را مشخص می کند.

    •  افزایش مقاومت کششی سنگ

    اهمیت اجرای توری اسلب و تایل برای این سنگ ها در این سنگ ها مقاومت کششی سنگ ها را بالا می برد. سنگ ها ممکن است در معرض انبساط و انقباض قرار بگیرند که این موضوع می تواند مشکلات زیادی را برای سنگ های مختلف به همراه داشته باشد و احتمال ترک خوردگی را افزایش دهد. اما توری تایل و اسلب می تواند نقش موثری را در افزایش مقاومت کششی سنگ ها به همراه داشته باشد.

    •  افزایش مقاومت شیمیایی سنگ

    در صورتی که از توری های فایبرگلاس مقاوم به قلیا برای سنگ اسلب و تایل استفاده شود، مقاومت شیمیایی سنگ ها چندین برابر خواهد شد. از این رو می توان توری اسلب و تایل را برای کاهش واکنش های سنگ در برابر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار داد.

    •  افزایش مقاومت فشاری سنگ

    مقاومت سنگ ها در برابر فشار و ضربه موضوعی است که حتما باید به آن توجه داشت. توری های اسلب و تایل می توانند مقاومت فشاری سنگ را افزایش دهند و از آسیب دیدن توری ها جلوگیری نمایند. از این رو با افزایش مقاومت فشاری سنگ ها می توان شاهد عملکرد مناسب و بهتر آن ها نیز بود.

    •  افزایش مقاومت حرارتی سنگ

    جلوگیری از هدررفت انرژی از جمله ویژگی های توری تایل و اسلب که در پشت این سنگ ها قرار داده شده است. این توری ها می توانند به عنوان یک عایق حرارتی عمل کنند و استحکام سنگ ها را در برابر حرارت افزایش دهند.

    • جلوگیری از ترک برداشتن سنگ

    توری تایل و اسلب برای جلوگیری از ترک برداشتن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. توری هایی که بدین منظور استفاده می شوند، می توانند از ترک خوردگی و خرابی سنگ ها در اثر شرایط محیطی جلوگیری کنند.

    •  افزایش چسبندگی سنگ

    با کمک توری چسبانده شده در سنگ های اسلب و تایل، می توان شاهد افزایش چسبندگی این سنگ ها به ملات بود. از این رو نصب و اجرای سنگ های مختلفی که با این نوع توری مقاوم سازی شده اند، عملکرد بسیار بهتری را نشان خواهد داد.

    •  مقاوم سازی در برابر رطوبت

    توری های اسلب و تایل می توانند با مقاومت بالا در برابر رطوبت، میزان مقاومت سنگ های اسلب را در برابر رطوبت افزایش دهند. از این رو این سنگ ها می توانند ایمنی بسیار بالایی در برابر رطوبت پیدا کنند و به راحتی در معرض بارش باران و برف آسیب نمی بینند. در مناطق مرطوب و شرجی نیز می توان با ایمنی و استحکام بیشتری از این توری ها استفاده کرد. در ادامه برای آشنایی با توری های فایبرگلاس مورد استفاده در کوپ سنگ می توانید به مطالعه مقاله “توری وکیوم کوپ سنگ چیست؟” بپردازید.

    ویژگی های یک مش و توری اسلب و تایل استاندارد کدام است؟

    به طور کلی، استاندارد خاصی برای مش و توری اسلب و تایل استاندارد تعیین نشده است. اما تولید کنندگان و اجرا کنندگان سنگ های اسلب و تایل می دانند که باید از چه نوع مش و توری های اسلب استفاده کنند تا هم عملکرد سنگ های اسلب و تایل بهبود پیدا کند، هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد. مهم ترین ویژگی مش فایبرگلاس اسلب و تایل، گرماژ آن ها است. معمولا پیشنهاد می شود که این توری ها حداقل با گرماژ 65 گرم بر متر مربع مورد استفاده قرار گیرند. چرا که گرماژ پایین تر، مقاومت آن ها را کاهش می دهد.
    ابعاد مش فایبرگلاس اسلب و تایل وابسته به ابعاد خود سنگ ها است. چون مش های فایبرگلاس در عرض و طول های مختلفی به فروش می روند، نیازی به سخت گیری در این مورد نیست. با این حال باید به غیر از گرماژ، به مقاومت توری فایبرگلاس در برابر قلیا نیز توجه داشته باشید. توری تایل و اسلب در هنگام نصب با ملات، در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرد. اگر توری فایبرگلاس از نوع E-glass استفاده شود، احتمال آسیب دیدن و خوردگی آن وجود دارد. اما مش فایبرگلاس AR یا مقاوم به قلیا، انتخاب عالی برای اسلب و تایل است.

    مش و توری اسلب و تایل چگونه اجرا می شود؟

    برای اجرای مش و توری اسلب و تایل در ابتدا باید سنگ های اسلب و تایل در ابعاد دلخواه و مناسب در کارخانه ها برش زده شوند. سپس با توجه به ابعاد سنگ ها، می توان مش فایبرگلاس را در پشت آن ها اجرا کرد. مش و توری اسلب و تایل باید در گرماژ و ابعاد مناسب خریداری شوند. بسته به نیاز می توان ابتدا توری را به ابعاد مناسب برش داد.
    با کمک چسب های خاصی مانند چسب اپوکسی یا رزینی، توری فایبرگلاس در پشت سنگ چسبانده می شود. توری های فایبرگلاس انعطاف پذیری بالایی در برابر تغییر شکل دارند. از این رو می توان در هر بخش از سنگ ها آن ها را اجرا کرد. در نهایت پس از خشک شدن و عمل آوری چسب اجرا شده برای این سنگ ها، می توان سنگ ها را در محل مورد نظر اجرا کرد.

    اجرای اسلب - وال پست مش

    انواع مش و توری سنگ اسلب کدام است؟

    با توجه به تنوع مش و توری سنگ اسلب و تایل موجود در بازار، حتما باید افرادی که قصد خرید این توری ها را با مقدار زیاد برای اجرا در سنگ های ساختمانی دارند، به انواع آن ها توجه داشته باشند. تفاوت میان توری تایل و اسلب در ابعاد چشمه و گرماژ آن ها است. در غیر این صورت عرض و طول این توری ها کامل بسته به نیاز مشتری قابل تغییر خواهد بود. از جمله انواع مش های فایبرگلاسی که برای سنگ اسلب و تایل استفاده می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •  توری فایبرگلاس با ابعاد 1 در 2 میلی متر

    چشمه های این توری تایل و اسلب به شکل مربع نبوده و مستطیلی می باشد. این توری به دلیل داشتن ابعاد چشمه کوچک تر، دارای گرماژ نسبتا بالایی و در حدود 75 گرم بر متر مربع است. توری فایبرگلاس 1 در 2 میلی متر می تواند با عرض 100 و 120 سانتی متر سفارش داده شود.

    •  توری فایبرگلاس با ابعاد 3 در 3 میلی متر

    توری فایبرگلاس با ابعاد 3 در 3 سانتی متر یکی از انواع توری های محبوب برای اجرا در سنگ اسلب و تایل است. گرماژ این توری 65 گرم بر متر مربع است. می توان این توری را در عرض های مختلف از 100 سانتی متر تا 200 سانتی متر سفارش داد.

    •  توری فایبرگلاس با ابعاد 4 در 4 میلی متر

    توری فایبرگلاس 4 در 4 میلی متر مناسب اجرا برای سنگ های اسلب و تایل است. این توری می تواند در عرض های مختلف 140، 150، 160 تا 200 سانتی متر تولید شود. گرماژ این توری 75 گرم بر متر مربع است.

    •  توری فایبرگلاس 7 در 9 میلی متر

    بزرگ ترین ابعاد چشمه ای که می توان برای مش فایبرگلاس سنگ اسلب و تایل در نظر گرفت، 7 در 9 میلی متر است. گرماژ این مش 75 گرم بر متر مربع بوده و عرض آن از 140 سانتی متر تا 200 سانتی متر قابل سفارش است.

    نکاتی که هنگام سفارش و خرید توری فایبرگلاس اسلب و تایل باید رعایت کنید:

    توری اسلب و تایل می توانند با تنوع بالا برای سنگ های اسلب و تایل مورد استفاده قرار گیرند. حتما باید برای خرید توری فایبرگلاس اسلب و تایل به یک فروشگاه معتبر که از کیفیت و اصالت محصولات آن اطمینان دارید، مراجعه نمایید. همچنین رعایت نکات زیر برای خرید توری اسلب و تایل از اهمیت زیادی برخوردار است.

    •  مشاهده شناسنامه توری مقاوم به قلیا

    در صورتی که مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا یا AR-GLASS را تهیه می کنید، حتما شناسنامه یا همان برگه مربوط به آنالیز این نوع توری را مورد بررسی قرار دهید و سپس سفارش خودتان را ثبت کنید.

    • کیفیت مواد اولیه برای ساخت توری

    کیفیت مواد اولیه برای ساخت توری فایبرگلاس، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در مورد این توری ها به آن توجه داشته باشید. هر چقدر کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد، استحکام و دوام این توری ها افزایش پیدا می کند.

    •  گرماژ و ابعاد چشمه توری اسلب و تایل

    گرماژ و ابعاد چشمه توری اسلب و تایل، عاملی مهم برای تعیین کیفیت و ساختار این توری ها است. حتما در هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشد. حداقل گرماژ برای توری های اسلب و تایل 65 گرم بر متر مربع است.

    •  عرض توری های اسلب و تایل

    عرض توری های اسلب و تایل یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر و مهم در هنگام خرید است. اگرچه امکان کات کردن این توری ها وجود دارد، اما بهتر است که توری های فایبرگلاس را با توجه به ابعاد سنگ و عرض توری ها سفارش دهید.

    قیمت امروز مش اسلب و تایل چقدر است؟

    قیمت مش اسلب و تایل می تواند با توجه به تغییر قیمت روزانه الیاف شیشه تغییر کند. مش های فایبرگلاس بسته به عوامل زیادی قیمت گذاری می شوند و ممکن است قیمت اعلام شده برای این مش ها متناسب با قیمت محصولی نباشد که شما مد نظر دارید. در ادامه به عوامل موثر روی قیمت مش اسلب و تایل اشاره می کنیم. در صورت نیاز به استعلام قیمت روز و دقیق مش اسلب و تایل می توانید با کارشناسان وال پست مش در ارتباط باشید تا با توجه به نوع توری مورد نظر شما، قیمت روز دقیق آن را به شما اعلام کنند.

    •  گرماژ و ابعاد چشمه

    گرماژ و ابعاد چشمه عاملی موثر و مهم روی قیمت مش اسلب و تایل است. مش های فایبرگلاسی که دارای چشمه های کوچک و ریز هستند، پیچیدگی تولید بیشتری دارند و قیمت آن ها بالاتر است. اما توری فایبرگلاس که دارای چشمه های بزرگ تر هستند، قیمت ارزان تری نیز خواهند داشت. علاوه بر این موضوع، هر چقدر گرماژ توری اسلب و تایل بالاتر رود، قیمت این توری ها نیز افزایش پیدا می کند.

    •  کیفیت مواد اولیه استفاده شده

    کیفیت مواد اولیه استفاده شده یکی از مهم ترین عوامل موثر روی قیمت توری اسلب و تایل است. هر چقدر مواد اولیه باکیفیت تر باشند، طبیعتا قیمت آن ها نیز بالاتر است. از این رو قیمت روز مش های فایبرگلاس باکیفیت و با دوام بالاتر از مش های درجه دو و سه است.

    •  نوع مش فایبرگلاس

    مش فایبرگلاس در دو نوع E-GLASS و AR-GLASS در بازار موجود است. مش های فایبرگلاس از نوع E-GLASS قیمت ارزان تری نسبت به مش فایبرگلاس از نوع مقاوم به قلیا یا AR دارند.

    تامین و فروش مش و توری اسلب و تایل با گرماژهای مختلف

    توری اسلب و تایل با گرماژ اختصاصی و مناسب برای اجرا در پشت این سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این توری ها باید حتما از یک مجموعه معتبر خریداری شوند. چرا که کیفیت اولیه و همچنین نوع الیاف استفاده شده برای ساخت این توری ها، عامل مهمی برای افزایش استحکام و دوام آن ها است. برخی از شرکت ها بدون توجه به کیفیت مش فایبرگلاس، آن ها را به مشتریان خود عرضه می کنند که این موضوع می تواند منجر به کاهش استحکام سنگ های اسلب و تایل شود.
    شرکت وال پست مش تامین کننده انواع توری اسلب و تایل با گرماژهای مختلف است که توانسته محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه کند. این شرکت به دلیل اینکه دارای تیم متخصص برای تامین مش فایبرگلاس به صورت عمده است، مش های فایبرگلاس را با تضمین کیفیت به مشتریان عرضه خواهد کرد. از این رو با اطمینان خاطر از این توری ها استفاده کنید. برای خرید توری اسلب و تایل با گرماژ بالای 65 گرم بر متر مربع، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا سفارش شما ثبت شود. مشاوران ما در طول روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

    کلام پایانی

    با توجه به اهمیت اجرای توری اسلب و تایل برای این سنگ ها، در حال حاضر مجموعه های مختلفی اقدام به فروش این محصولات می کنند. مجموعه وال پست مش نیز با توجه به استانداردهای تجربی موجود، بهترین مش فایبرگلاس را برای سنگ اسلب و تایل ارائه می کند. محصولی که در این صفحه به شما معرفی کردیم، به صورت اختصاصی برای نصب پشت سنگ های اسلب و تایل استفاده می شود. در صورت نیاز به دریافت مشاوره جهت خرید اینترنتی توری تایل و اسلب، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    5/5 - (4 امتیاز)
    این محتوا توسط تحریریه وال پست مش تهیه شده است

    وال مش نسل نوین وال پست های مورد استفاده جهت مهار دیوارهای پیرامونی و داخلی در ساختمان می باشد. از جمله مزایای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی می توان به کاهش هزینه اجرای وال پست در ساختمان، افزایش سرعت اجرای وال پست، حذف میلگرد بستر و وادارهای قائم اشاره نمود.

    مهندسان محاسب،ناظر و پیمانکاران ساختمان جهت استعلام قیمت و درخواست اجرای وال مش می توانند با کارشناسان فنی و فروش مجموعه وال پست مش در تماس باشند

    مقالات مرتبط


    پرسش و پاسخ


    نظر خود را درج کنید..

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *